HOW TO FEEL GOOD

By 3.27

Tämä viikko on suorastaan hurahtanut kohta läpi, ihan täyty tarkistaa, että onhan tänään perjantai. No onhan se ja mun perjantai päivä näyttää suht rauhalliselta. Usein, tai oikeastaan aina mun aamu menee nykyään samaa rataa: heräämisen jälkeen nopsat aamupuuhat jonka jälkeen läppäri auki, kaksi isoa mottia, ( jep kunnon mottia) kahvia ja samalla katsastan s.postit + muut blogi hommat. Tältä näyttää mun perus aamu. Syy miksi kerron tämän tulee tässä: keskiviikkona meille Cocovi-haastelaisille pidettii Jaakko Halmetojan ravintoluento, missä hän kertoi miten itselleen oikeanlainen ravinto edistää treeniä, sekä kokonaisvaltaista hyvinvointia. Hätkähdin suorastaan siihen faktaan, miten 1/2 litraa vettä ennen minkään muun ruoan/ juoman nauttimista tekee jopa ihmeitä omassa hyvinvoinnissani. Kyllä, olen kuullut tämän ennenkin, että vettä tulisi juoda juuri tuo määrä aina aamuisin. Mutta kuinkas moni meistä tekee niin? Itse en ole tätä toteuttanut ennen kuin eilen aamulla sitten 1/2 litraa vettä nassuun, jonkä jälkeen annoin itselleni luvan ottaa kahvimottini läppärin ääreen. Vaikutuksen huomaskin jo melkeen heti: tukkoinen olo katosi nopsaa, kun keho sain runsaasti nestettä osakseen, sekä virkosin nopeasti aamukoomasta. Uein mulla kestää herääminen aika kauan, tarkottaen sitä, että vaikka olisin herännyt jo tunti sitte saattaa kroppa tuntua vielä tosi uniselta. 


Mutta siis tämän 1/2 litran veden juonti auttoi mulla kyllä saamaan päivän käyntiin! Ei siitä mitään ihme fiiliksiä tule mutta huomasin selvän eron veden lipittämisen jälkeen. Toiset perusasiat ovat mm nämä: Nuku. Tämäkin on kuultu monesti. Untenmaille meneminen siirtyy valitettavan usein liian myöhäseksi eikä asiaa paljon auta se, että aamulla nukkuisi pitkään. Itse en halua nukkua pitkään, sillä silloin menee iso osa päivästä ihan hukkaan. Tärkein on nimittäin se, että menisi aikasemmin nukkumaan ja pystyisi herätä jopa suht pirteenä. Uni vaikuttaa oikeasti paljon omaan mielialaan ja suorituskykyyn päivän aikana. Liian kauan oon mennytkin vähillä unilla mutta nyt haluan tehdä muutoksen. 

Paljon tuli uutta infoa ja kaikkea en pysty tässä jakaan mutta ravinnosta vielä sen verran, että mitä värikkäämpiä kasviksia/ marjorja / vihanneksia syöt, sitä monipuolisemmin tulee eri terveysvaikutteita kehoosi. Mustikat on vallan jees esim. silmille! Tämän olen kuullut omalta isältäni jo pienenä mutta itse aloitin popsimaan mustikoita nyt säännöllisesti, semmoset 200g päivässä. Läppärin ruutua tulee päivän mittaan tuoijotettua paljon, siispä mustikoita vaan nassuun!  Saimme myös muuten TFW.n ja Cocovin Soturipakkauksen mikä sisältää kalaharin suolaa, raaka kaakaojauhetta, maca- jauhetta, kookosöljyä sekä spirulinaa. Näitä sitten vaikka smoothien sekaan! Jos on muuten hyviä supersmoothie ohjeita niin niitä kaivataan! :) 

Vinkit ihan perus juttuja mutta ei niiden terveysvaikutuksista muuten puhuttais, jos eivät toimisi. :) 

IMG_6610-2 1415.jpg 5.jpg 0mms915.jpg

Just some basic things that makes you feel good. Yep, I'm quite sure you have heard these many time before but these really works! 1/2 L of water in the morning before you eat or drink anything else. I usually wake up, open my laptop and drink 2 huge cups of coffee in the morning. But I can say that when I drank 1/2 L water before my must have coffee, I felt much much better. My body felt quite right away fresh and energetic. Also one of the main things is to sleep enough. I'm not very good at going to sleep early but I want to make a change to it. It makes you feel much better and even happier when you have got enough rest. And about eating, the more colorful vegetables, fruits and berries you eat, the more you get good vitamin to your body. And blueberries are very good to eyes! I have heard that from my dad when I was a little child,but now I started to eat 200 grams of blueberries everyday. 

Very simple things but these really works! :) 

4 kommenttia

  1. Mun pitää nyt kommentoida ekaa kertaa koska smoothiet on niin lähellä mun sydäntä :D mutta niin; macan kun ottaa käyttöön nii vaikea on enää luopua.. viime keväästä asti oon säännöllisesti sitä laittanu smoothieen/puuroon (taukojen kanssa, ei pidä totuttaa kroppaa liikaa adaptogeeneille) ja se oikeesti antaa tosi hyvin virtaa :) Mun tän hetken suosikki smoothieen tulee suklaakauramaitoa, avokadoa, banaania, vaniljaa, macaa ja intiaanisokeria. Joskus myös vähän maapähkinävoita :D Spirulina on kans ostoslistalla; kevään haaste totutella vihersmoothieiden makuun..
    terkuin Milla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei huippua kun kerroit näitä vinkkejä! Näitä tuotteita mulla ei ole ollut aikaisemmin käytössä, joten vinkit tuli tosiaan tarpeeseen! Kiitos!! :)
      Ei muutaku smoothien tekoon vaan täällä!
      Energistä lauantaita! :)

      Poista
  2. Mun mielestä maca ja spirulina on tosi vaikeita käyttää! Spirulina tekee kaikesta rumaa ja pahaa - maca tekee kaikesta vaan pahaa. :D Kerrohan Minna, jos löydät jotkut hyvät yhdistelmät, ettei näiden tehoaineiden hirvitysmaut paista läpi! Itse olen viime aikoina "nauttinut" spirulinat ja chlorellat tablettien muodossa, ihan vaan mausta johtuen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu näin olen kans kuullut, että varsinkin maca maistuu aika hurjalta! :D Spirulina ihan uus juttu mulle! Blenderi täytyy hankkia, kun omani meni rikki. hah. Hyvä vinkki muuten tuo, että nämä voi nauttia myös tabletin muodossa!
      Kiitos sulle näistä vinkeistä!! :)

      Poista